woensdag 1 mei 2013

Complimenten voor het Quiltersgilde

Zoals eerder gemeld heb ik twee quilts aangemeld voor de tentoonstelling in Alkmaar. Van de selectiecommissie kreeg ik een mailtje dat mijn aanmelding in goede orde was ontvangen. Ik vind dit heel erg netjes, maar maakte mij gelijk ook zorgen of alle twee aanmeldingen wel waren ontvangen. Stel dat de enveloppe met het proefstuk ergens in een sorteermachine was blijven steken en juist de aanmelding voor de categorie art is voor mij een belangrijke test. Dus toch maar een mailtje gestuurd en gelijk een hele hartelijke reactie retour. Jo maak je geen zorgen, alle twee aanmeldingen zijn ontvangen. 

Gisteren de hele dag tv zitten kijken. 
Het was een top dag van het begin tot het eind.

De komende twee weken heb ik vakantie, een vakantie met heel veel plannen.
In de tuin werken, met de pony's op stap, boot vaarklaar maken, lezen, garderobe aanvullen, lenteweekend van Groei & Bloei, Veldhoven en natuurlijk quilten.  
Ik weet nu al dat ik tijd te kort kom, maar ik wil in ieder geval mijn quilt "Droom van de aarde" klaar hebben.

Zaterdag ga ik naar Veldhoven en ga dan Nienke helpen. Nienke staat bij de quilts van Collete Berends en Ina Klugt.
Het is een geweldig eerbetoon aan deze twee creatieve vrouwen die er helaas niet meer zijn. Tijdens hun leven hebben zij prachtige quilts gemaakt. 
Ik ervaar het als een hele eer dat ik erbij mag zijn. Mijn quilt maatje Gerrie gaat met mij mee en dat vind ik gezellig.



Verder is het genieten van de natuur die nu echt helemaal in het teken van het voorjaar staat. Helaas begint ook het zevenblad weer als een gek te groeien. 



1 opmerking:

  1. Erg fijn dat jij en Gerrie er zaterdag ook zijn, voelt goed om zo samen een laatste eer te betonen aan deze vakvrouwen, textielkunstenaressen!

    BeantwoordenVerwijderen