woensdag 2 maart 2016

Op eigen kracht verder






Het boekje 'Steengruis, houtsnippers en glassplinters, waarin een verhaal en foto van mijn werk 'Berkelland-Paardenland' en het bijbehorende artikel in het Achterhoeknieuws is voorlopig de laatste publiciteit rond mijn art quilt activiteiten. Min of meer is de publiciteit mij het laatste jaar aan komen waaien, maar nu moet ik op eigen kracht verder.







Inmiddels is er al een eerste kink in de kabel. De tentoonstelling van mijn werk in maart, in galerie Arterhoek gaat niet door. Dé galerie sluit de deuren omdat de CV kapot is. Dit repareren in een pand dat opgekocht is door een projectontwikkelaar met totaal andere plannen is geen optie.

Gelukkig ben ik in bespreking met een aantal anderen en mocht dit lukken dan zijn er weer hele leuke vooruitzichten. Ik hoop binnenkort hierover meer te kunnen vertellen. 

Ondertussen heb ik kennisgemaakt met Textielkunst NU, een groep vrouwen die lid zijn van Vrouwen van NU.  Voorlopig ben ik toegelaten als aspirant lid en als het wederzijds klikt en het werk past binnen de groep dan wordt dit na een jaar omgezet in een definitief lidmaatschap. Het is een creatieve gedreven groep vrouwen die ieder jaar naar een zomer expositie toewerkt. 

Het was even stevig aanpoten om het quiltproject Groningen af te ronden en het Quiltje voor de minitentoonstelling moest ook op de post. Het leek gevaarlijk veel op werken.

Ondertussen heb ik een batikwasverwarmer op Marktplaats gescoord, met dank aan Marjoleine en Nienke die mij tipten. In het pakje zat een allerhartelijkst briefje met een cadeautje, een eigen gemaakt stempel. 













Dit tegeltje van  keramiek wil ik jullie niet onthouden. Ik heb in de klei een afdruk van kant gemaakt. Het is nu net een stukje textiel. 









Zondagavond hebben wij de 5 km lange verlichte kunstroute in Diepenheim gelopen. Jammer genoeg was het een eenmalig festijn, maar wie weet komt er ooit een vervolg.


Vanaf de volgende keer neem ik mijn lezers mee op weg in het denk en werkproces van de eindopdracht voor QS13. Het is een stimulans om er mee aan de slag te gaan.

Wij hebben nog  een stimulans, wij doen mee aan het open tuinen weekend van Groei en Bloei Berkelland / Haaksbergen  in juni. Het wordt dus dit voorjaar veel in de tuin werken en wij gaan de puntjes op de i zetten, dat wil zeggen opruimen.  Het is tevens een  mooie gelegenheid om mijn Textielkunst te promoten, mijn lief versiert het erf met zijn insectenhuisjes van keramiek en onze vriend Bernard ter Linden laat zijn schilderijen zien. Op de pagina Buitenleven en Jo vanaf nu berichtjes over de groene activiteiten. 

8 opmerkingen:

  1. Zoals ik het bekijk, wordt het ondanks enkele minpuntjes toch een bijzondere zomer.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van die ene expositie maar er gaat vast en zeker een nieuwe mogelijkheid om te exposeren op je weg komen! Wat een hoop nieuwe dingen om naar uit te kijken! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzondere activiteiten, ondanks het niet doorgaan van de tentoonstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een heel mooie en kunstige zomer toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het gaat helemaal goed komen met jou, jij bent niet voor een gat te vangen. Een tentoonstelling in je eigen tuin is helemaal super, je laat dat zoveel van jezelf zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gaat zo te lezen een mooie en creatieve zomer tegemoet. Jammer van de ene tentoonstelling, maar je kent het gezegd dat als een deur sluit er weer een andere opengaat. Die andere deur geeft misschien nog wel meer en mooiere mogelijkheden. Succes met alles en ik blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op eigen kracht verder, nou dan ga je een eind komen. En wat heerlijk dat je met ons je proces gaat delen!

    BeantwoordenVerwijderen