dinsdag 16 december 2014

QS13 les 3

Zaterdag weer een fantastische les, dit keer van Marijke Schurink.
Als sieraden ontwerpster heeft Marijke een passie voor bijzonder, vaak vergankelijk materialen.  Natuurlijke materialen en hele alledaagse materialen gebruikt ze in haar ontwerpen. Marijke haar werkwijze is een intuïtieve zoektocht die begint bij verwonderen en via spelen met het materiaal of idee tot uitdrukking komt in een sieraad. Soms zijn de sieraden draagbaar maar vaak is de schoonheid gevangen op foto of film.


De praktijk opdracht was een onderzoek naar vormsoorten en materialen. Uit de vormsoorten mochten wij één vormsoort en vanuit dit principe 5  variaties maken.


Van deze vijf  het  "mooiste" lapjes kiezen en vervolgens hier mee een verdiepingslag maken en weer vijf experimenten maken.


Met één van deze lapjes ga ik de komende weken mijn huiswerkopdracht uitwerken. Een bodypiece (lichaamsobject).  Op het tabblad 
QS13en Jo is  tzt het resultaat te zien. 


De feedback op mijn huiswerkopdracht was wel positief geloof ik. 
Voor mij zelf ga ik mijn werk uitgebreid evalueren aan de hand van het boek "Was ik maar naar de kunstacademie gegaan, dan had ik dit boek niet hoeven te kopen". Binnenkort ook op het tabblad QS13  te lezen. 

Maar nu eerst het huis in kerstsfeer brengen en kerstkaarten schrijven. De kerstboom staat en tot onze verbazing waren er bij onze vaste leverancier nog maar drie bomen te koop. Een beetje te groot, maar met een stuk uit de top is het toch nog goed gekomen. Mijn lief heeft zich weer  uitgeleefd op gekleurde lampjes, waarbij de blauwe lampjes er flink uitspringen. Het rood, groen en wit is wat bescheidener. 


5 opmerkingen:

  1. Mooie start. Je maakt me nieuwsgierig naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook voor jou en je familie het beste voor 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he de lessen van Marijke. Zo leuk om jouw verslag te lezen, ik beleef het als het ware nog een keer. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo ervaar ik het ook Liesbeth, fijn dat je er zo geconcentreerd mee bezig bent Jo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent erg goed bezig met de cursus! En ook ik vond delessen van Marijke heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen