woensdag 18 juni 2014

Quiltfestival Noord-Groningen

Natuurlijk zijn er allemaal verhalen op Facebook en in de diverse blogs verschenen, maar ik wil mijn enthousiasme ook nog even kwijt. 



Met twee quiltvriendinnen hebben wij twee dagen genoten van het landschap, de locaties, de perfecte organisatie, de saamhorigheid en niet te vergeten de quilts. 






Gezellig om het festival met gelijkgestemden te bezoeken, lekker te eten en te drinken, bekenden te ontmoeten en inspiratie op te doen. 

Inspiratie alom. Het weidse landschap, de luchten, de quilts, de verhalen en ach ik kan nog tijden doorgaan met verhalen. 


Hoogtepunten, te veel om op te noemen en ik zou misschien andere quilters te kort doen. Toch kan ik het niet laten om even de diepte in te gaan. Marjon Hoftijzer, een winterseizoen lang heeft zij mij veel geleerd.  Het was bijzonder om haar in haar "eigen" kerkje tussen eigen werk te ontmoeten.



 




De quilts van  Isabella Baykova, tot in de perfectie uitgewerkt.


 





De  bevlogenheid van de echtgenoot van Dirkje van der Horst, van hem heb ik technische tips gekregen waar ik echt wat aan heb. 

En dan al die andere mooie quilts, hierbij een kleine selectie. 


Op de stand van Hawar heb ik veel tijd doorgebracht. Wat een gedreven en inspirende man is Harm Harms. Ik heb een abonnement op Vezel genomen en twee halssnoeren gekocht. Hieraan  ga ik tzt een eigen gemaakte keramieken bal hangen. 

Ik kreeg drie Vezels mee en wat wordt ik hierdoor weer met de neus op de feiten gedrukt, veel te weinig tijd. 









Confronterend vind ik de schade aan gebouwen en huizen door de aardbevingen. Op de tv is het erg, maar in werkelijkheid is het vele malen erger. 


Zondag nog een dagje Friesland, mijn oudste zus was jarig. Ze trakteerde ons op een etentje in het Sylt. Een restaurant met uitzicht op mijn geliefde Wad. 



Na drie dagen noorden was het weer heerlijk om thuis te zijn. 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en goed bericht Jo! Op elke blog weer andere foto's zodat je bij elkaar één prachtig overzicht krijgt. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marjon haar werk vind ook ik top. Bedankt voor de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te lezen dat jij ook zo hebt genoten in Groningen. Ik vond het ook heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen