maandag 10 december 2018

Op weg naar het Quitfestival Noord Groningen 2020

Het is een beetje een traditie, in december verhuis ik van mijn eigen kamer naar het tuinhuis van mijn lief. Begin december wordt het opgeruimd en gepoetst, zodat ik er bij in kan trekken. In januari vertrek ik weer naar mijn eigen stek en wordt het tuinhuis weer een echte mancave.

En zoals ik had beloofd in mijn vorige blog, de komende tijd schrijf ik regelmatig over mijn 'op weg naar het Quiltfestival Noord Groningen 2020'. Het lijkt nog heel ver weg, maar het kerkje in Eppenhuizen vullen is een uitdaging en dus ben ik begonnen met het maken van proefjes.

Proefjes
Mijn werktitel 'Verhalend Landschap'.  Mijn inspiratie is de natuur en de gevolgen van het milieu zoals Cees Buisman het in zijn boek beschrijft.

 Ik wil ik dit uitvoeren op jute zakken.
Hoewel ik al langere tijd gek van jute ben, heb ik toch maar weer proefjes gemaakt, wie weet ontdek ik al doende nieuwe mogelijkheden. Hieronder de resultaten van
  • draden uittrekken, toevoegen, vouwen en plooien
  • op jute schilderen
  • jute roesten
  • het gebruik van verschillende materialen op jute
Uiteindelijk heb ik een keuze gemaakt en worden mijn uitgangspunten
  • schilderen op jute
  • wol, organza, mul,
  • roest voor het aankaarten van de milieu problematiek
Hieronder een sfeer impressie
En nu ben ik meters aan het maken. Het landschap zoals ik het zie in februari staat in de steigers en ben ik bezig met een ruwe versie van een sneeuwlandschap.
Dit is nog maar het begin, maar wel toepasselijk om in december aan te werken.

6 opmerkingen:

  1. Sommige van je proefjes zijn al kunstwerken. Je kunt ze zo inlijsten. Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt van de proefjes zo 1 geheel van maken. Zo vindt ik het een heel kunstwerk. Geweldig Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen de proefjes zijn al prachtig. Wat ben je heerlijk bezig. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de uiteindelijke resultaten en inderdaad voor je het weet is het 2020.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Jo, het wordt vast een spannende invulling van het kerkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat mooi om zo met je mee te kunnen kijken. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie nu pas, dat ik heel wat heb gemist van je werk!. Gelukkig nog ingehaald! Het worden weer bijzondere werken, als ik de proefjes bekijk.veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen