dinsdag 19 juni 2018

Quilt- en Tuinfeestje alweer voorbij

Maanden heb ik er naar toegeleefd en gewerkt, het Quiltfestival Noord Groningen en het Opentuinen weekend van Groei & Bloei. Nu is de rust weergekeerd en ga ik bijna met zomer reces, nou ja, niet helemaal er zijn nog een aantal expositie te gaan.

Quiltfestival Noord Groningen
Wat was een feest om met teQStiel te exposeren in de molen Grote Geert in Kantens en met elkaar te logeren in een groot huis. Ik heb er zo van  genoten dat ik vergeten ben om van het samenzijn foto's te maken.  Maar hierbij toch nog een overzicht van alles wat ik zoal beleefd heb met onze teQStiel groep.
Een minpuntje in het feestgebeuren is  het deukje in mijn mooie nieuwe autootje en dat helemaal mijn eigen schuld. Het is een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen.



Wedstrijd Eilanden
Niet in de prijzen, maar wel een juryrapport waar ik heel blij mee ben en mee verder kan, bedankt jury.  Daarnaast een paar goede gesprekken gehad met mensen die er toe doen in de art quilt wereld en dus zit ik weer vol energie om een vervolg te geven aan mijn dromen.

Tentoonstelling Werelderfgoed Waddenzee
Super fijn is het dat ik de 1e prijs heb gewonnen van het mij zo geliefde onderwerp; de Waddenzee.  Een prachtprijs en een oorkonde heb ik hiervoor van het Quiltersgilde ontvangen. Ik ben hier echt heel blij mee en bedank bij de  jury en het Quiltersgilde.

Zondag
Op zondag kwam mijn lief en hebben wij samen met mijn zus en zwager ook nog een rondje gedaan. Fijn dat mijn zus en zwager het werk in Warffum voor mij  ophaalden, zo kon ik mij storten op de wedstrijd quilt in Kantens en natuurlijk de expositie in de molen afbreken. Daar waar wij ruim een dag aan het opbouwen waren, was in een uurtje alles opgeruimd, inclusief de vele nietjes die wij gebruikt hadden. Het spreekwoord 'vele handen maken licht werk' gaat echt op.
Met ons viertjes hebben wij daarna de dag afgesloten met een gezellig etentje.

Locaties
Wat was het mooi en inspirerend om door het Groningse landschap te rijden en de exposities op de prachtige locaties te bezoeken. De thematische presentatie op een aantal locaties spreken mij heel erg aan en sluiten aan op mijn eigen zoektocht hierin.

Open tuinen
En toen naar huis en daar was het echt niet uitrusten. Na vijf dagen op pad te zijn geweest, inclusief een best wel aangrijpende herdenkingsdienst in Sneek moest ik nog even flink aan de bak in de tuin. Niet helemaal klaar, maar met her en der de keramiek objecten van Henk en mijn textielkunst tussen het groen, waren wij tevreden met het resultaat.
Ook dit was een super gezellig weekend met heel veel geïnteresseerde bezoekers.


Nog geen vakantie 
Nu is het afkicken van alle activiteiten en ga ik nog even aan de slag voor de door Flox den Hartog Jager georganiseerde expositie in de galerie de Kapberg en voor Zussen & Art. Gelukkig blijft er tussendoor tijd om  te genieten van het maar steeds aanhoudende mooie weer en de tuin die bijna helemaal bij is.



1 opmerking:

  1. Het zal zeker afkicken zijn voor je! Jullie hadden een erg mooie en interessante expositie in Kantens! Proficiat met je 1ste prijs van de Waddenzee wedstrijd . Ik heb je werk daar ook gezien, een welverdiende prijs!
    Zie ik het goed, dat je met twee zussen gaat exposeren? Succes !

    BeantwoordenVerwijderen