maandag 4 april 2016

WERELDWIJVEN

Het was weer tijd voor een uitje met mijn lieve vrienden uit mijn Groningen tijd en langzamerhand begint het een beetje te wennen dat één van ons er niet meer is.
Dit keer waren wij bij onze vriendin  in Dordrecht en natuurlijk moest ik even met haar naar Wereldwijven Handwerklab. 


Wereldwijven is een duurzaam project van de Stichting Intermezzo. Onder de bezielende leiding van Jolanda Branderhorst realiseren handwerkvrouwen met allerlei culturele achtergronden, maar woonachtig in Nederland eigentijdse mode en interieurproducten. 

















Mijn vriendin heeft uit de nalatenschap van een oom en tante geborduurde schilderijen van tante geschonken. Deze worden nu getransformeerd door borduurwerk  en gedeelten hieruit worden met mooie stof vervolgens verwerkt tot kussens.



Het is mijn textielhart één en al inspiratie en ik kan al mijn bloklezers een kijkje op de website aanbevelen en klik vooral door naar wereldwijven en mocht je in de buurt van Dordrecht zijn, ga er naar toe.  Jolanda Branderhorst ontvangt je graag en vertelt gepassioneerd over haar werk.





Daarnaast stond de afgelopen week in het teken van mijn toekomstige exposities. Gesprekken voor het definitief regelen vonden plaats en nu moeten de puntjes op de i. 

Het zijn mooie locaties. Van donderdag 5 mei t/m zondag 8 mei wordt mijn werk geëxposeerd  in het kerkje van Hoog Keppel, dit is het Hemelvaartweekend.


Van zaterdag 21 mei, twee maanden lang heb ik een solo expositie in de Olde Smederije in mijn eigen dorp Neede.


Allemaal hartstikke leuk en een enorme uitdaging. Zodra de flyer klaar is zal ik er meer over vertellen. Ook wil ik mijn website nog aanpassen en natuurlijk moet ik ook nog flink aan de bak voor QS13, daarover  de volgende keer meer en wat ik zeker niet moet verwaarlozen is de tuin, het zevenblad schiet de grond uit. Regelmatig vraag ik mij af, hoe heb ik ooit kunnen werken.


5 opmerkingen:

  1. Volgens mij had ik je al gewaarschuwd dat je niet zou negrijpen dat je ooit nog tijd had om te werken hahaha. Heerlijk toch. Mooi trouwens die wereldwijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee, dat wereldwijven lab! Ik ga er zeker eens een kijkje nemen.
    Ook ga ik proberen om je exposities te bezoeken, al is het niet in de buurt. Wie weet kan ik het combineren met de reis naar Groningen?
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee expostities! Wat fantastisch! Ik ga net als Hannie proberen te komen op weg naar Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jo wat geweldig, 2 exposities. Ik ga zeker proberen die te bekijken. groeten van liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat leuk geschreven! Dank voor je bezoek en enthousiasme ;-)

    BeantwoordenVerwijderen