vrijdag 28 juni 2013

Verffeestje

Vrijdag 12 juli is er bij mij thuis een verffeestje.
Onze quiltgroep gaat samen met leden van QZN een dagje verven.
De bestelling was nog een heel gepuzzel, 60 meter stof (met een paar extra meters voor mijzelf), verfpakketjes voor de starters onder ons met potjes vol voor mijzelf, pipetten en mijn lief heeft maatschepjes bij Ikea gehaald.

De stof is binnen het wachten is nu nog op het feestpakket, de verf. Door de staking bij de pakketbezorging duurt het wat langer dan normaal en ik verheug mij zo op het uitpakken.
Morgen misschien en dan kan ik het hele weekend er van genieten.
Vanmiddag was onze quiltmiddag en heb ik de stof uitgedeeld aan de aanwezigen. Ook kreeg ik een opmerking dat ik weinig op mijn blog schrijf, vandaar nu snel een verslag van de laatste twee weken.

Ik heb alvast ter voorbereiding een mail gemaakt voor de deelnemers aan het verffeestje. Een lijstje wat er zelf mee genomen moet worden en een lijstje wie wat voor de inwendige mens meeneemt. Verven is leuk, maar het moet ook heel erg gezellig worden. Wat zou het leuk zijn als het weer  mooi is en wij buiten kunnen verven. Ik ga er voor duimen!


De zomer vliegt voorbij. Het afgelopen weekend weer allemaal activiteiten.

Het begon donderdagavond met een tuinbezoek georganiseerd door G&B. De tuin in Vreden ging door de extreme regenval niet door, maar tijdens de 2e tuin in Rekken was het weer stralend weer. Onze lieve quiltvriendin Christien is naast het quilten ook een tuinexpert en een super gastvrouw.



Bijgaande foto's zijn hiervan een goede weergave en van Jan en Terry kregen wij nog een leuke foto toegestuurd, heel erg blij mee.







Vrijdag de buitenboel schoongemaakt. Alle houtwerk en ramen zijn super schoon. Het was ook nodig hoor, ik had na de winter nog niet gepoetst, maar natuurlijk wel lekker veel in de tuin gewerkt. Dat is natuurlijk veel leuker.




Zaterdag gingen mijn lief en ik als vertegenwoordiging van G&B naar de receptie van 10 jaar kruidenhof in Eibergen. Van de voormalige tennisbanen is een paradijsje gemaakt.
De taart bij de jarige buurvrouw smaakte uitstekend en de BQ van de menclub was lekker en gezellig.
Rebecca scoorde zaterdag in de M klasse nog even enorm met pony Amber in enkelspan.


Zondag wederom naar Friesland, een doopfeest in de familie. 
Oldeboarn heeft werkelijk een schattige kerk met een hemelsblauw plafond waarop gouden sterretjes zijn geschilderd. Het orgel is eigenlijk veel te groot voor het kerkje en versiert met marmeren engelen. (Hanna is de eerste hoor, Pien en Jasper zijn een nichtje en neefje die het dopen heel erg interessant en leuk vinden) Daarna was er bij nog een gezellig familie samenzijn.


Van Marloes en Rebecca kregen wij een foto van de Yzze en Meike. Buiten samen aan het spelen, leuk hè.

2 opmerkingen:

  1. Tuurlijk krijg je mooi weer op je verffeestje! Je bent er maar weer druk mee. Maar heel veel plezier!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat leuk worden een verffeestje met jou als gastvrouw!!

    BeantwoordenVerwijderen