dinsdag 18 juni 2013

De hoes is klaar.

Vorige week heb ik de hoes gemaakt voor mijn quilt. Met de handleiding van het quiltersgilde is het een erg nette hoes geworden.
Fijn dat de beschrijving aan de hand van foto's zo duidelijk is, het kan gewoon niet fout gaan.

Vraag hoe kom ik aan een stoppertje en een touwtje wat past. Mijn lief had hier weer een oplossing voor, wie wat bewaart heeft wat.
Van de oude paardendekens die weg gaan knipt hij de touwtjes (wel schoon hoor). Je weet maar nooit waar je het weer eens voor kan gebruiken.
Waar het stoppertje vandaan komt? In ieder geval lag het op een randje van de sleutelkast en heb ik deze wel twee jaar lang opgepakt bij het afstoffen en weer neergelegd. Nooit geweten dat het een stoppertje was. 

Nu alleen nog een randje van de quilt wat rechter maken en dan ben ik klaar voor de algemene tentoonstelling.




Verder was het weer een weekend vol met festiviteiten.
Vrijdagmiddag de bijeenkomst van mijn quilt groep "de stofwisseling".
Een artikel van onze groep staat in het quiltnieuws van december 2012, onder de rubriek quiltgroepen op bladzijde 13. Wij zijn 6 enthousiaste quilters. Het is gezellig en van onze uitjes maken wij een feestje.

Op deze foto zijn wij 2 dagen naar het quiltfestival in Groningen.   










Zaterdag een BQ bij onze schoonzus en zondag een feestje ter ere van de 75e verjaardag van mijn oudste zus. Zo reisden wij van Leusden bij Amersfoort naar Friesland. Leuk al die familie activiteiten.







De heggen knippen waarmee ik deze week wilde beginnen verschuif ik maar naar volgende week. Dit zijn avonden voor het lezen van een mooi boek op het terras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten