zondag 10 maart 2013

Laatste vakantiedag


Nadat het begin van de week het weer heel mooi was is het nu wel even afkicken met een laagje sneeuw.
Gisteren was pony Monet jarig. Hij is 17 jaar geworden.  Rebecca en Meike verrasten hem met een zelfgemaakte wortel/ muesli taart. 


Daarna voor ons allemaal koffie met appeltaart. Van dit alles was Meike moe geworden en viel direct in de auto in slaap.

Vrijdag was de bijeenkomst van Art Quilt Groep Oost een groot warm bad. Margriet had deze dag de leiding en twee leuke onderwerpen voor ons in petto maar stond ook stil bij wereld vrouwen dag.
Dit is ons resultaat van de ochtend workshop en dit moeten wij nu verder uitwerken tot een quiltje met het onderwerp "Droom van de wereld".
Hoe ik dit ga doen? tot nu toe heb ik nog geen inspiratie.


Werkwijze:
In het lapje zijn kleine plooitjes gestikt, (dit gaat vrij makkelijk als het een streepjes stof is). Daarna bewerken met twee kleuren acryl verf. De bovenkant een kleur en dan de plooi aan de binnenkant in de tweede kleur verven. Na het drogen kunnen de plooien tegengesteld vast gestikt worden, waardoor een heel mooi effect ontstaat.


Vandaag ga ik gordijnen naaien. Donderdag hebben wij een oranje/gele glans stof gekocht bij Harry's stoffenhal, nu moet er productie gemaakt worden.





2 opmerkingen:

  1. Welkom Jo in de blogscene, ik verheug me nu al op je verhalen! En gefeliciteerd met Monet.

    BeantwoordenVerwijderen