dinsdag 26 maart 2013

Jippie, de tekst staat er op

In het weekend ben ik voor mijn "Droom van de aarde" quilt in de weer geweest. Ik wilde een tekst op stof printen. Tijdens een bijeenkomst van Art Quilt Groep Oost hoorde ik dat je kunt printen op stof.
Eerste poging:  
Freezer paper op mijn lichtblauwe stofje
gestreken. Helaas de stof bleef in de printer
hangen (het lapje onder op de foto). 
Tweede poging: 
Via transfer paper. Op de PC eerst weer even zoeken hoe je tekst kunt spiegelen. Natuurlijk goed gelukt maar niet mooi. 
De stof met tekst is veel te glanzend en past niet in het geheel (het lapje in het midden op de foto).
Vanavond toen ik thuis kwam lag er een heel mooi lapje op mij te wachten. Mijn lief met al zijn geduld heeft de tekst op de stof geprint. Een super resultaat (het lapje bovenaan op de foto).
Vanavond lekker er mee aan de gang gegaan met op de achtergrond de Matthaus-Passion van Bach.


2 opmerkingen:

  1. Succes verder met het proces, ik heb als thema MACHINES, er is wel al een idee, maar de tijd ontbreekt momenteel. Het printen op stof eist vaak wat tijd en oplossingen bedenken.
    http://quiltaart.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen