vrijdag 16 juni 2017

Textielkunst in de belangstelling

Na een succesvolle open atelier route met Pinksteren, nu nog even de laatste voorbereidingen voor de open tuin dagen.

Open tuindagen Groei en Bloei zaterdag 17 en zondag 18 juni
Onze tuin is er klaar voor en ook maak ik van de gelegenheid gebruik om mijn atelier nog een keer tje open te stellen. In de tuin zijn ook de keramieken insectenhuisjes van mijn lief te bewonderen en er staan her en der nog wat andere keramieken objecten tussen mijn Textielkunst en in de tuin. Belangstellenden zijn van harte welkom.


Open atelierroute tijdens de Pinksterdagen
Het was heel erg leuk en leerzaam om een kleine expositie in te richten in ons tuinhuisje. Voor  solo expositie heb je best wel veel werk nodig en dat is dus het probleem. Veel ouder werk vindt ik niet meer expositie waardig. De conclusie is dat ik deze winter hard aan het werk moet. En wat was het leuk om bezoekers te ontvangen en te vertellen over mijn werk. En wat waren er een lieve verrassende reacties. Het was voor mij een fantastische ervaring.

Afscheid
Ook moesten wij eind mei afscheid nemen van ons moedertje, mijn schoonmoeder. 
Het was een heftig gebeuren met voor haar nog een verhuizing van Apeldoorn naar Winterswijk. Hier vonden wij voor haar op de valreep een prachtig appartementje met 24 uur zorg. Bijna niemand kent dit betaalbare paticuliere initiatief. Kijk eens op de site van DagelijksLeven, gewoon als thuis met ongeveer 70 locaties in Nederland. Wij waren diep onder de indruk van het warme bad waar Ma helaas maar heel kort mocht zijn. 
Na een intiem afscheid brachten wij, de kinderen en kleinkinderen haar via de mooie Achterhoek en de drukke A1 naar de rust bij Pa. Op 11 dagen na is Ma 97 jaar geworden,  het is goed zo en toch heeft het veel impact, ik heb mijn schoonmoeder langer gekend dan mijn ouders. 









Ondertussen gaat op de boerderij gaat het werk gewoon door. Het hooi is binnen. Niet meer op de traditionele manier, tegenwoordig zijn wij helemaal op de moderne toer en dat is wel zo makkelijk.












Het VeeZijdeg Collectief
Met mijn quiltvriendin Anne heb ik de expositie van het VeelZijdeg Collectief in het Cultuurhuis in Woudenberg bezocht. De Boro expositie van vorig jaar was mooi, maar deze expositie is nog meer een aanrader. Het experiment met een zeer lastig onderwerp heeft op mij veel indruk gemaakt. De expositie is nog tot 1 juli te zien.







Nieuwe stap voor AQGO
Voor deze twee activiteiten is een mooie flyer gemaakt die bijna niet is te fotograferen. Het goud van de Zonnegod spettert je tegemoet en zo is ook de expositie.









5 opmerkingen:

  1. Lijken me echt fraaie exposities! Alles bekijken gaat niet lukken, maar Doesburg staat in de agenda, met de tt. van groep Oost.
    Mijn condoleances bij het overlijden van je schoonmoeder. Hoe hoog de leeftijd ook is het blijft een gemis.
    En wat leuk dat je open tuindagen en atelier succesvol waren. Nu verder voor de volgende exposities !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Jo, gecondoleerd met het overlijden van je lieve schoonmoeder. Wat mocht ze oud worden. En ja, alles gaat dan toch weer gewoon door. Veel plezier met de open tuinendagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd Jo idd ook schoonouders verliezen heeft n grote impact. Denk er zelf ook nog vaak aan en net als jij heb ik hen langer mogen ervaren. Nu ik meer tijd heb 😂 maak ik n keer nafspraak als t je uitkomt.t ziet er fantastisch bij je uit Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi te lezen dat de open atelierdagen een succes waren. Voor dit weekend de tuin is er mooi weer voorspeld maar hier is het grijs tot nu toe. Gecondoleerd met je schoonmoeder. 97 is een enorme leeftijd. Met een speciaal afscheid. Fijn om even mee te mogen kijken op deze manier bij de tt omdat ik nu niet van huis kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tineke Kornegoor17 juni 2017 om 22:36

    Gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder. Fijn dat ze zo lang in jullie midden heeft mogen zijn. Elk verlies is de geboorte van een herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen