zaterdag 25 februari 2017

Quilt en Jo in een nieuw jasje


Zoals jullie zien heb ik mijn blog aangepast en niet alleen mijn blog, ook aan de website heb ik geknutseld. Ik nodig jullie uit om een kijkje te nemen op mijn vernieuwde website Jo Huijsman textielkunst


Nominatie

En dat allemaal, omdat ik werd verrast met een nominatie voor 'de Needien' in de categorie kunst.
Voorheen was dit een initiatief van  de gemeente Neede, maar sinds de herindeling is deze jaarlijkse uitreiking ondergebracht in een stichting.

In de categorie kunst zijn vier kunstenaars genomineerd. Een ijzersterk veld en dus wordt het een harde dobber. Hoewel, een nominatie is op zichzelf al hartstikke leuk.  Ik ga er dus een feestje van maken.



Foto's 

Voor de feestelijke avond heeft de organisatie foto's nodig.
Nu had Marjoke Staal tijdens een bijeenkomst van teQStiel al veel vertelt over de belangrijkheid van goede foto's. Het moest er dus toch maar een keer van komen, ik heb een mini foto studio gekocht, geschikt voor mijn kleine objecten, maar de lampen (3 totaal) zijn ook bijzonder geschikt voor het fotograferen van de quilts.


Het resultaat is verbluffend, maar het is nog wel even oefenen. Bijvoorbeeld, waarom is bij de ene foto de achtergrond super wit en bij de andere foto de achtergrond enigszins gewolkt. Een nieuwe uitdaging dus.







Klei-Dialoog

Mijn project Klei-Dialoog vordert gestaag.
Ik heb heel veel proefjes met klei gemaakt die nu om een verder uitwerking vragen.
Daarom woensdag een tweede pak rood bakkende klei gekocht en morgen ga ik er weer mee aan de slag. Dus veel meer tegeltjes, spiralen en bollen in allerlei soorten en maten.





Ook lijkt het mij spetterend om dit muizentrapje tot iets heel erg langgerektst te maken
De quilt is ook zo goed als af, alleen nog even de achterkant afwerken. Uiteindelijk is het wel een beetje een uit de kluiten gewassen exemplaar geworden. Ik denk bijna twee meter,  maar misschien overdrijf ik ook wel een beetje. Nog maar eens exact opmeten. 

13 opmerkingen:

  1. Geweldig Jo! Helemaal weg ben ik van je kleiobjecten! Je nieuwe blog is prachtig, heel rustig de achtergrond waardoor de foto's schitterend uitkomen. Een goede aanwinst je fotostudio!
    Succes met de nominatie en ik hoop dat je de winnaar wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een vraagje: Jo zou je willen mailen welk merk en type van fotostudio je kocht? Ik zag het al meer op de blogs, en ben ook geïnteresseerd !
    Groet Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En gefeliciteerd met je nominatie. Nu nog winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Jo met je nominatie mooi blog heb je, nu nog even op je website kijken. Fijn weekend. Wat een mooie objecten heb je gemaakt ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er mooi uit. Ook geinterreseerd naar die fotostudio. Ik merk bij digitaal fotograveren dat de vamera anders reageert op een bontgekleurd object dan een wit. Een helemaal witte quilt snapt de camera niets van. Nog geen goede oplossing voor dit probleem waar het zal het zelfde kunnen zijn als die achtergrond kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je klei-dialoogwerkjes zijn prachtig. En handig zo'n foto studio. Ik vind het ook altijd zo'n klus, goeie foto's maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je site ziet er prachtig uit Jo en wat een mooi werk heb je gemaakt en gefotografeerd. Succes met de nominatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig werk en je foto's kunnen ook meedingen in wedstrijden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie site Jo, en succes met de nominatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi geheel! Duidelijk en overzichtelijk. Leuk hoor!
    En heel veel succes met je nominatie. Je quilt leven is wel een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sluit me aan bij alle voorgaande sprekers. Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie site is het geworden en ik vind je klei-dialootjes prachtig. Ben benieuwd naar de grote quilt.
    Zo zie je maar weer, nu je gestopt bent met werken, ben je nog drukker dan daarvoor. Heel herkenbaar trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen