maandag 7 september 2015

Een klein beetje over quilten, maar vooral over andere dingen


Hannie de Beer op haar blog en mijn zus via WA attendeerden mij op de tentoonstelling Improvisaties op Wind, Water en Wad in museum Belvedère in Oranjewoud bij Heerenveen.

(In steen gegraveerde Haiku van Jan Loman 1918-2006)

Dat kwam goed uit, wij hadden een zaterdag een feestje tgv mijn zwager 70 jaar, ook voor de kleinkinderen was het echt feest!


Maar eerst vrijdag mijn quilt naar Nijkerk gebracht. Een mooi gezicht al die prachtige hoezen met quilts die liggen te wachten op vervoer naar Deventer. Via Facebook weet ik dat een vrachtauto vol Quilts maandagmorgen richting Deventer is vertrokken. Nu is het voor de vele vrijwilligers hard werken om de ATT in te richten. Woensdag begint het feest.  


Zaterdagmorgen zijn wij dus vroeg naar Friesland vertrokken en zo leuk, in museum Belvedère kwam ik nog een andere zus en zwager tegen. Gezellig koffie gedronken, natuurlijk met Oranjekoek en toen de tt bezocht. 

(Impressie van de Friese Waddenkust. Wandmozaïek, pastelkrijt op papier. Jonas Snijder)

(Friesland II fototransfer op Chinees papier. Hubert Kaltenmark)

(EB olieverf op jute op houten frame. Françoise Stoop)

(Polder, Zee achter dijk en Sneeuw
Olieverf en garen op doek op paneel. Miep van Riessen)

En kijk eens hoe klein de steekjes zijn 


(Zee in wol Jet van Oosten)

En deze vond ik ook zo leuk.
(Impressies van het eiland Texel, aquarel op papier. Vervaardigd voor het album Texel, uitgegeven in 1927 door de firma Verkade)

En natuurlijk was er nog veel meer, maar ook het museum Belvedère is een prachtig gebouw en gelegen aan de rand van het historische landschapspark Oranjewoud, het voormalige buitenverblijf van de Friese Oranje-Nassau's. 


Zondag nog in het kader van open tuinen een prachtige tuin bezocht van Joke Klein Tiessink-Vruggink van tuinadviesbureau "De Krosenbrink"


En daarna nog naar Barticamp. Een kunstmanifestatie van kunstkring Berkenland Art (Bart).
En toen was het weekend om en maandag stond in het teken van een dagje oppassen. 



Meike gaat naar school en wie kijkt naar wie?











1 opmerking:

  1. Een welbesteed weekend! Leuk dat je ok in het museum was! Net als ik heb je dezelfde voorkeuren. Ik moest een keuze maken op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen