maandag 16 december 2013

Tradities

Ieder jaar bij het uitpakken van de kerstdoos kom ik de laatste kerstkaart van mijn ouders tegen. Mem had de kaart zelf gemaakt en daarom kreeg de kaart een ere plaats in een fotolijstje. Toen wist ik nog niet dat dit de laatste kaart zou zijn en dat mijn lieve Heit en Mem de volgende kerst er niet meer zouden zijn. Ik was pas 39 en ik zou zo graag nog eens, met de wijsheid van nu, een keertje met ze willen praten. Het lijstje staat ieder jaar te pronken in ons kersthuis en zo zijn ze er toch nog een heel klein beetje bij.

Bij de tradities hoort ook mijn o zo traditionele kerstquilt, de kerstkrans, de engeltjes en veel hout verzamelen voor de volgende winter.






De linker helft van mijn Waddenquilt vordert. Ik hoop er in de kerstvakantie veel aan te werken maar meestal gaat de tijd voorbij aan boodschappen doen, koken, bakken en weer boodschappen doen, familiebezoek, ons moedertje van 93. Allemaal leuke dingen dus.

Kijk voor meer kerstactiviteiten op de pagina Landleven en Jo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten