maandag 10 juni 2013

Art Quilt Groep Oost en Ans Kastein

Vrijdag de laatste AQGO bijeenkomst van dit seizoen gehad.
Het was weer een waardevolle dag en natuurlijk hebben wij stilgestaan bij het overlijden van Ans Kastein.
Het is erg verdrietig dat weer een creatieve quiltster ons is ontvallen. De dappere Ans heeft de strijd verloren. Met dankbaarheid kijk ik terug op haar rondleiding langs de werkstukken van de overzichtstentoonstelling in Didam.
Het verhaal van Ans maakte het compleet en wat was ik onder de indruk. Volgens mij hebben wij (AQGO) en Ans ervan genoten. 
Een prachtige herinnering aan Ans.

Foto rechts:
Een van de laatste quilts van Ans, kleine lapjes met veel handwerk en met kleurige repen aan elkaar gezet. Makkelijk op de bank te maken vertelde Ans.

Vrijdag morgen hebben wij hebben bloemen gemaakt en het is de bedoeling dat dit tijdens het zomerreces verwerkt wordt tot een art quiltje.
Een leuke uitdaging wat is te overzien. Er blijft deze zomer genoeg tijd over voor verven (lapjes en huis buitenom), de tuin en niet te vergeten ook tijd voor vakantie en luieren in de zon.
In volgende blogs laat ik de voortgang zien, maar eerst moet ik nog een hoes maken voor de tentoonstelling in Alkmaar.

Ook hebben wij gebrainstormd over hoe wij het  Art Quilt seizoen 2013 / 2014 gaan invullen. In ieder geval iedere maand een techniek en daarnaast werken aan een thema. Ons eerste thema is "reizen" en tijdens de start bijeenkomst in oktober is het de bedoeling dat iedereen dit heeft uitgewerkt in een ontwerp. Een aansprekend onderwerp en een uitdaging, met de nadruk op "ieder op z'n eigen wijze".



Van Annemiek kregen wij een prachtig cadeau, door haar man gemaakt. Bijzonder aardig. Het is een standaard om de draad te geleiden. Ik heb de standaard gelijk in gebruik genomen en het werkt perfect. Ook bij het wat lastiger metaal draad moet het heel erg goed werken. Ik ga het op het bloemen quiltje uitproberen. 






Martha was zo lief om na het letter sjabloon ook nog een cijfer sjabloon voor mij mee te nemen. Zo raakt mijn verzameling steeds completer. 


Ik was zo wie zo erg relaxed omdat donderdag het hooi binnen is gehaald.
250 baal en met wat er nog over is van het vorig seizoen hebben wij nu al voldoende winter voorraad.  Dit is gelijk wel een klein probleempje, wat doen wij met het volgende maaisel?
Voorlopig moet het gras eerst weer voldoende groeien en hebben wij nog even tijd om hiervoor een oplossing te bedenken.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten